Reguli noi privind prețurile de comercializare a produselor social importante
1 iulie 2016
A fost aprobat Regulamentul de formare a prețurilor de comercializare a produselor social importante („PSI”).
Regulamentul* stabilește lista PSI pentru care se aplică adaosul comercial limitat. În prezent, lista PSI include doar produse alimentare. Totodată, unele produse alimentare au fost excluse din listă (de exemplu, carnea și produsele din carne, zahărul, etc). De asemenea, au fost stabilite caracteristicile de consum ale unor PSI care sunt exceptate de la regulile de formare a prețurilor de comercializare. Pragurile adaosului comercial la comercializarea PSI sunt următoarele:
- 10 % pentru pâine și colaci;
- 40 % cumulativ, pentru comercializarea produselor procesate, provenite atât din import, cât și autohtone;
- 20 % pentru PSI care nu sunt menționate mai sus.
În scopul regulilor de formare a prețurilor la PSI:
- prețul de achiziție a PSI de import și prețul de livrare a PSI autohtone nu includ TVA;
- comercianții cu ridicata nu sunt considerați producători dacă efectuează operațiuni de procesare fără a modifica caracteristicile produselor. Aceștia vor fi considerați producători doar în cazul depistării pe piață a produselor defectuoase din import, livrate pe piața internă de către comercianții respectivi, în special dacă aceștia aplică pe ambalaj logotipul lor. Se menține cerința indicării în facturi / facturi fiscale a prețului de achiziție / prețului de livrare și a valorii adaosului comercial cumulativ aplicat lacomercializarea PSI.
Inspecția Financiară și Inspectoratul Fiscal Principal de Stat sunt responsabile de controlul asupra respectării prevederilor Regulamentului. [Sursa: Hotărârea Guvernului nr. 774 din 20 iunie 2016 cu privire la prețurile de comercializare a produselor social importante*, Monitorul Oficial Nr. 169-183 din 24 iunie 2016].
Citiți textul integral în Română sau Engleză
PwC helps organisations and individuals create the value they’re looking for. We’re a network of firms in 157 countries with more than 208,000 people who are committed to delivering quality in assurance, tax and advisory services. This network structure provides PwC member firms with the flexibility to operate simultaneously as local businesses, but also on a global scale, creating a platform through which member firms share knowledge, skills and resources and delivery services of consistently high quality to international and local clients. PwC started operations in Moldova in 1996. It has continuously expanded the scope of its services and currently offers a full range of professional services to both international and Moldovan enterprises. Overseen by 16 partners and employing over 600 specialists and support staff, PwC operates in Romania and Moldova from a network of four offices in Bucharest, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta and Chisinau.
Sun | Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat |
---|---|---|---|---|---|---|
Latest Members & Partners News