Apel pentru depunerea de candidaturi pentru calitatea de membru al Comitetului de Conducere a Curții de Arbitraj Comercial Internațional din Chișinău de pe lângă AmCham Moldova

  • 27.11.2024

Pe data de 19 august 2016, a fost instituită Curtea de Arbitraj Comercial Internațional din Chișinău („CACIC”) de pe lângă Camera de Comerț Americană din Moldova („AmCham”), prin includerea curții în lista arbitrajelor ținută de către Curtea Supremă de Justiție.

CACIC este o instituție permanentă de arbitraj care funcționează pe lângă AmCham, fiind supravegheată de către Consiliul Director al AmCham. Activitatea curentă a curții este asigurată de către un Comitet de Conducere.

Comitetul de Conducere este format din 5 membri, dintre care un Președinte și un Vicepreședinte, aleși pe un mandat de doi ani. Calitatea de membru al Comitetului de Conducere nu este remunerată și se realizează pe principii benevole.

Având în vedere că mandatul Comitetului de Conducere curent expiră, Camera de Comerț Americană din Moldova lansează apel către publicul interesat pentru depunerea de candidaturi pentru calitatea de membru al Comitetului de Conducere al Curții de Arbitraj Comercial Internațional din Chișinău pentru anii 2025-2026.

Condițiile de eligibilitate minime pentru candidatul extern sunt următoarele:

- Este exponent al managementului de nivel superior (CEO, director juridic, consultanță de nivel înalt, etc.) într-o companie, instituție sau organizație relevantă domeniului arbitrajului, afacerilor, dreptului comercial sau soluționării litigiilor;

- Are studii superioare juridice. Candidatul cu alte tipuri de studii superioare, dar cu experiență practică substanțială în arbitraj, va fi de asemenea considerat;

- Are cel puțin 7 ani de experiență (practică juridică, activitate în calitate de arbitru) în domeniul arbitrajului, dreptului comercial sau soluționării litigiilor. Experiența internațională constituie un avantaj;

- Cunoaște legislația privind arbitrajul și standardele aplicabile în domeniu;

- Are reputație ireproșabilă;

- Cunoaște limba engleză la un nivel avansat;

- Poate demonstra angajamentul de a promova obiectivele Curții de soluționare echitabilă, eficientă și transparentă a litigiilor.

Comitetul de conducere are următoarele atribuții:

a)            Asigură conducerea generală a Curții;

b)            Aprobă regulile de organizare și funcționare ale Curții;

c)            Aprobă regulile de procedură arbitrală ale Curții;

d)            Aprobă lista arbitrilor Curții;

e)            Aprobă regulamentele privind taxele și cheltuielile arbitrale aplicabile în cadrul Curții;

f)            Asigură uniformizarea și popularizarea jurisprudenței Curții;

g)            Organizează secretariatul Curții.

Președintele curții de arbitraj are următoarele atribuții:

a)            Organizează și conduce activitatea curentă a curții;

b)            Exercită atribuții de administrare a procedurilor arbitrale în limitele competențelor prevăzute de regulile de procedură arbitrală;

c)            Asigură elaborarea proiectului bugetului și raportului de activitate a curții;

d)            Reprezintă curtea în relațiile cu alte organizații;

e)            Realizează alte competențe în conformitate cu regulile curții.

Candidații urmează să depună CV-ul și o scrisoare de intenție până pe data de 6 decembrie, cu indicarea poziției pentru care aplică (Președinte, Vicepreședinte, membru ordinar), la adresa de e-mail: victorbaciu@amcham.md și cacic@amcham.md.

Pentru orice întrebări legate de procedura de alegere a membrilor Comitetului de Conducere, nu ezitați să îl contactați pe Victor Baciu, la victorbaciu@amcham.md.   

Latest