Impactul economic al COVID-19, cuplat cu presiunea ascendentă asupra furnizorilor de a livra mărfuri în timp util, implică provocări severe pentru întreprinderile din Republica Moldova de a rămâne competitivi pe piețele regionale. Pe de altă parte, autoritățile publice ar trebui să satisfacă așteptările sectorului privat în ceea ce privește rapiditatea procedurii de vămuire, să pună în aplicare Codul vamal al Uniunii, asigurând digitizarea respectivelor procese.
Pentru a aborda aceste provocări, dar și de a discuta perspectivele viitoare pentru facilitarea comerțului, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova, Programul USAID Reforme Structurale în Moldova și Camera de Comerț Americană din Moldova, în parteneriat cu Asociația Businessului European vă invită la prima conferință națională dedicată facilitării comerțului e-TRADECON.
Conferința va avea loc cu transmisiune live în perioada 25 - 26 martie, participarea la aceasta fiind gratuită. E-TRADECON se va desfășura în limba română, cu traducere sincronă în limba engleză.
Conferința va fi structurată în 6 secțiuni tehnice și va reuni experți de top din cadrul UNCTAD, Banca Mondială, Comisia Europeană, USAID, reprezentanți ai autorităților vamale din Moldova, România, Ucraina. Aceștia își vor împărtăși expertiza, precum și viziunile de optimizare a proceselor vamale aferente circulației internaționale de bunuri. Consecvența acțiunilor ulterioare în baza angajamentelor asumate în cadrul Conferinței sunt solidificate de prezența dlui Aureliu Ciocoi, Prim-ministrul interimar al Republicii Moldova, excelențelor Dereck J. Hogan, Ambasadorul SUA în Republica Moldova și Peter Michalko, Ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova, dlui Dorel Noroc, Secretar de Stat la Ministerul Finanțelor, precum și de gazda evenimentului dl. Sergiu Burduja, Directorul Serviciului Vamal al Republicii Moldova, în cadrul Panelului de deschidere a e-TRADECON.
Audiența va putea transmite online întrebările pentru speakeri. De asemenea, dacă doriți să transmiteți întrebările sub anonimat sau înainte de eveniment, rugăm să le expediați către info@amcham.md.
Mai jos se prezintă agenda conferinței, precum și subiectele ce urmează a fi acoperite, în cadrul fiecărui panel.
ZIUA 1, 25 Martie
09:00 – 09:50 Cuvânt de salut
PANELUL II: 09:50 – 11:00 Instrumentele de facilitare a comerțului în contextul noului Cod Vamal
Prima secțiune tehnică este dedicată discuțiilor asupra gradului de aproximare a proiectului de nou Cod Vamal la Codul Vamal Unional, beneficiile și costurile de reglementare atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru autorități.
PANELUL III: 11:10 – 12:25 Digitizarea - catalizator al facilitării comerțului
Reprezentanți ai instituțiilor internaționale de profil de comun cu vor familiariza mediul de afaceri cu cele mai recente funcționalități oferite de SI ASYCUDA WORLD și relatarea beneficiilor unui ghișeu unic vamal în contextul experienței țărilor din Balcanii de vest în perspectiva de implementare a acestora în Republica Moldova. De asemenea, vom trece în revistă cele mai recente eforturi de digitizare a relațiilor B2G2B pe dimensiunea comerțului transfrontalier, în vederea sporirii utilizării acestora.
PANELUL IV: 11:10 – 12:25 Digitizarea - catalizator al facilitării comerțului
Ultimul panel din prima zi a conferinței va aduna la aceeași masă virtuală de discuții reprezentanții autorităților vamale din Moldova, România și Ucraina pentru a dezbate subiectele de colaborare transfrontalieră între autorități precum optimizarea proceselor vamale de trecere a frontierei; schimbul de date vamale între autorități, perspectivele de recunoaștere reciprocă a statutului de Agent Economic Autorizat.
ZIUA 2, 26 Martie
PANELUL V: 09:30 – 10:30 Valoarea în vamă și originea mărfurilor – status quo și tendințe în materie de reglementări vamale
Mediul de afaceri va fi familiarizat cu ultimele tendințe regionale în materie de reglementări vamale pe dimensiunea originea bunurilor și valoarea în vamă a mărfurilor.
PANELUL V: 10:40 – 12:10 Logistica transfrontalieră în e-comerț
În cadrul acestei secțiuni, se vor pune în discuție principalele provocări din fața comunității de afaceri în ce privește setarea lanțului de distribuție a bunurilor comercializate pe platforme online. De asemenea vor fi prezentate soluțiile existente pentru construirea infrastructurii logistice necesare pentru a realiza e-comerțului transfrontalier.
PANELUL VI: 12:20 – 13:25 Asigurarea conformării la reglementările vamale
Acest panel va acoperi elemente din strategia de risc a Serviciului Vamal precum aplicarea principiului selectivităţii controlului vamal, „lista albă a agenților economici”. Un punct aparte pe agenda panelului se va referi la acțiunile conjugate ale autorității vamale, partenerilor de dezvoltare și mediului privat în ceea ce privește combaterea contrabandei.
Înregistrarea participanților se va realiza pe pagina dedicată a evenimentului. Persoanele înregistrate vor primi detaliile de conectare la eveniment la momentul înregistrării.
Link la pagina evenimentului https://amcham-moldova.glueup.com/event/e-tradecon-32902/
Sun | Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat |
---|---|---|---|---|---|---|
Latest Blog