O afacere, fie ea desfășurată în mod tradițional, fie în lumea virtuală, tot o afacere rămâne indiferent de mediul pe care îl folosim pentru organizarea și derularea activității noastre.
Despre comerț electronic s-a vorbit mult, mai puțin în Moldova. Pentru că noi, moldovenii, apreciem mult totul ce este tradițional. Nu e un lucru rău, să te menții în limitele unei activități sau gândiri tradiționale – așa ești mai în siguranță, protejat de riscurile pe care ți le poate aduce o experiență nouă. Soluțiile tradiționale de business sunt practicate de multă vreme, în baza lor putem să compilăm cu ușurință o culegere de „așa se poate” și „așa nu se poate” în activitatea de întreprinzător și să admirăm cum aceste soluții creează un număr infinit de experiențe repetitive.
Totuși a venit timpul să ne adaptăm noilor schimbări și să găsim răspunsuri la întrebările pe care le generează conexiunea dintre lumea online și cea offline.
Vom începe cu răspunsul la întrebarea – sub ce forme putem desfășura afaceri online? Și aici vine transcendentul contact cu spațiul virtual[1], unde cuvinte cum ar fi SRLuri, SA-uri, cooperative ori gospodării țărănești nu se întâlnesc. În schimb găsim multitudini de e-shopperi, e-buyeri, e-malluri, marketplace-uri, platforme colaborative, combinații de toate cele enumerate, sau combinări de combinații; B2B, B2C, C2C, B2G, C2G și chiar D2C. De asemenea, se observă un interes sporit din partea investitorilor din lumea întreagă față de activitatea jucătorilor online ai comerțului electronic, acțiunile cărora la bursele de valori internaționale ating cotații maxime, cum sunt de exemplu, acțiunile Amazon, Spotify sau e-Bay.
În pofida oportunităților și formelor variate și nelimitate pe care le oferă lumea virtuală, jucătorii piețelor digitale nu pot și nu trebuie să ignore mecanismele de control din lumea reală. Formele de business online trebuie să își aibă rădăcinile plantate în lumea reală, cu respectarea legii și obligațiilor față de toată lumea (consumatori, parteneri, societate, stat, sau chiar state luate la nivel global).
Mai jos găsiți ghidul despre cele mai răspândite forme de organizare a afacerii online și despre regulile pământești, care nu trebuie ignorate în Moldova.
Ghidul poate fi vizualizat aici.
ACI Partners is a dynamically growing Moldovan law firm with an expanding network of partners throughout Europe. ACI Partners was established by separation of the legal business from Ernst & Young Moldova and as such it draws from the latter|s long-acknowledged ability to offer competent advice. ACI Partners’ business strategy is to deliver a solid and reliable service, which the clients may turn to whenever they need. To reach this goal, ACI Partners employs a personalized approach to each client, showing a genuine respect for their values and unqualified commitment to their interests and needs, steadily investing in knowledge and data management and ensuring a working environment consistent with their clients’ quality demands and high expectations.
Sun | Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat |
---|---|---|---|---|---|---|
Latest Members & Partners News